Четверг, 26.06.2025, 05:13Приветствую Вас Гость
Регистрация | Вход
RSS
ՀԱՐՍՏԱՑՆԵՆՔ ՄԵՐ ԳԻՏԵԼԻՔՆԵՐԸ...
Меню сайта
ԱԴՄԻՆԻՍՏՐԱՑԻԱ
  • Բողոքների կամ առաջարկների համար խնդրում ենք գրել այստեղ կայքի ադմինիստրացիա
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Апрель 2013  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 795
Block title
Статистика

Онлайн всего: 8
Гостей: 8
Пользователей: 0
Block title
Главная » 2013 » Апрель » 28 » Օպերա
22:17
Օպերա
Օպերան արվեստի ժանր է՝ երաժշտաթատերական ստեղծագործություն՝ խոսքի, բեմական գործողությունների և երաժշտության համադրմամբ:

Օպերան (իտալերեն է. նշանակում է երկ)՝ որպես ինքնուրույն ժանր, ձևավորվել է XVI դարի վերջին – XVII դարի սկզբին՝ Իտալիայում: Պատմական զարգացման ընթացքում ձևավորվել են օպերային երաժշտության պատմահերոսական, պատմառոմանտիկական, քնարական, կոմիկական և այլ տարատեսակներ: Կերպարներն առավել ամբողջական բացահայտվում են մենահամարներում (արիա, արիոզո, արիետա, մոնոլոգ և այլն): Բախումային իրավիճակներ ստեղծելու, գործողության զարգացման, գաղափարների ընդհարման հնարավորություն են ընձեռում անսամբլները (զուգերգ, տրիո, կվարտետ և այլն): Երգչախումբը և նվագախումբը նույնպես առավել բացահայտում և ամբողջացնում են բեմում կատարվող գործողությունները:
Օպերայում առանձնահատուկ տեղ ունեն ինքնուրույն սիմֆոնիկ դրվագները՝ նախերգանքը և առանձին գործողությունների նախաբանը (անտրակտ` երաժշտական պիես, որը կատարվում է նախքան հերթական արարը՝ բացի առաջինից): Առաջին օպերաներն են «Դափնեն» (1598 թ.) և «Եվրիդիկեն» (1600 թ.), որոնց երաժշտությունը գրել է կոմպոզիտոր և երգիչ Յակոպո Պերին: 
XVIII դարի կեսից օպերային ժանրը տարածվել է Ֆրանսիայում, Իսպանիայում, Գերմանիայում, Անգլիայում, Ռուսաստանում և եվրոպական այլ երկրներում: 
XIX դարն օպերային ժանրի ծաղկման շրջանն է: Ջոակինո Ռոսսինին, Ջուզեպպե Վերդին, Ռիխարդ Վագները, Ժորժ Բիզեն, Պյոտր Չայկովսկին և այլ կոմպոզիտորներ գրել են իրենց նշանավոր օպերաները: 
Օպերան, իր շուրջ 400-ամյա պատմության ընթացքում հասնելով զարգացման բարձրակետին, երբեմն ունեցել է նաև ճգնաժամային փուլեր. ժանրում խախտվել է խոսքի և երաժշտության հարաբերակցությունը, որի վերականգնմանը նպաստել են օպերայի բարեփոխիչներ Քրիստոֆ Գլյուկը, Վոլֆգանգ Մոցարտը, Ռ. Վագները, Ջ. Վերդին, Ալբան Բերգը: Հայ կոմպոզիտորներից օպերայի ժանրի բարեփոխիչ է համարվում Ավետ Տերտերյանը:
1868 թ-ին Կոստանդնուպոլսում Տիգրան Չուխաճյանն ստեղծել է հայկական առաջին «Արշակ Բ» օպերան: 
Օպերային ժանրի նկատմամբ մեծ հետաքրքրություն են ցուցաբերել Կոմիտասը («Անուշ») և Քրիստափոր Կարա-Մուրզան («Շուշան», երկուսն էլ՝ անավարտ): 1912 թ-ին Ալեքսանդրապոլում ներկայացվել է Արմեն Տիգրանյանի «Անուշ» հայկական առաջին ազգային օպերան: XX դարի սկզբին օպերաներ են գրել Վարդան Սարգսյանը («Անուշ»), Եղիշե Բաղդասարյանը («Անուշ», «Արտավազդ Բ»), Ստեփան Դեմուրյանը («Հարեմ») և ուրիշներ: Երևանի, Թիֆլիսի և Բաքվի դպրոցներում ցուցադրվել են Ազատ Մանուկյանի «Չարի վերջը», Միքայել Միրզայանի «Ճպուռն ու մրջյունը», Ե. Բաղդասարյանի «Անտառի մանուկ», Անտոն Մայիլյանի «Չարաճճի Միկիչը», «Գյուլնազ տատի հեքիաթը» և այլ մանկական օպերաներ: 
Հայկական օպերայի պատմության մեջ առանձնանում է Ալեքսանդր Սպենդիարյանի «Ալմաստը»՝ առաջին ազգային դասական օպերան, որով բացվել է  (1933 թ.) Երևանի Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի թատրոնը: 
Հայկական օպերայի լավագույն նմուշներից են նաև Արմեն Տիգրանյանի «Դավիթ Բեկը», Ավետ Տերտերյանի «Կրակե օղակը», «Երկրաշարժը», Ալեքսանդր Հարությունյանի «Սայաթ-Նովան», «Շուշանիկը», Յուրի Ղազարյանի «Էռնստ Հեմինգուեյը», Գրիգոր Հախինյանի «Լեգենդի մարդը», Երվանդ Երկանյանի «Մոկաց Միրզան», Ստեփան Ջրբաշյանի «Գիքորը», Վարդան Աճեմյանի «Կիկոսի մահը», Վահրամ Բաբայանի «Համլետը» և «Բեթհովենի նամակները», Էդուարդ Սադոյանի «Մարիա Վոլկոնսկայայի օրագիրը», Արզաս Ոսկանյանի «Նարեկացու աղոթքը, Քուչակի սերը, Սևակի լույսը» և այլն: 
Հայկական օպերային արվեստն աչքի է ընկնում ժանրերի և ձևերի բազմազանությամբ, երաժշտական լեզվի ինքնատիպությամբ: 
Просмотров: 421 | Добавил: Erik | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: