Четверг, 26.06.2025, 05:29Приветствую Вас Гость
Регистрация | Вход
RSS
ՀԱՐՍՏԱՑՆԵՆՔ ՄԵՐ ԳԻՏԵԼԻՔՆԵՐԸ...
Меню сайта
ԱԴՄԻՆԻՍՏՐԱՑԻԱ
  • Բողոքների կամ առաջարկների համար խնդրում ենք գրել այստեղ կայքի ադմինիստրացիա
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Апрель 2013  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 795
Block title
Статистика

Онлайн всего: 10
Гостей: 10
Пользователей: 0
Block title
Главная » 2013 » Апрель » 28 » Սոկրատես
15:35
Սոկրատես
Հույն փիլիսոփա Սոկրատեսն օրգանական ու ամբողջական 
փիլիսոփայական ուսմունքի և բանապաշտական (ռացիոնալիստական) բարոյագիտության հիմնադիրն է: 

Սոկրատեսը ծնվել է քարտաշի ընտանիքում: 
Փիլիսոփայական գործունեությանը զուգընթաց՝ մասնակցել է Աթենքի հասարակական-քաղաքական կյանքին և ոչ միշտ է ընդունել իշխողների ու մեծամասնության տեսակետները: Լինելով կառավարման արիստոկրատական ձևի կողմնակից՝ նա հակադրվել է մյուս ձևերին (բռնապետություն, թագավորական իշխանություն, ժողովրդավարություն): Ունեցել է բազմաթիվ աշակերտներ՝ փիլիսոփաներ Պլատոնը, Քսենոփոնը, քաղաքական և ռազմական գործիչ Ալկիվիադեսը և ուրիշներ: 
Լուսավորական գործունեության և հատկապես աթենական ժողովրդավարության դեմ ելույթների պատճառով 
մ. թ. ա. 399 թ-ին Սոկրատեսի դեմ հարուցվել է դատական գործ. նրան մեղադրել են երիտասարդությանն այլասերելու, աստվածներին չճանաչելու, նոր աստվածություններ ստեղծելու համար: Աթենքի դատարանը նրան դատապարտել է մահվան. Սոկրատեսը, որպես օրինապաշտ քաղաքացի, իր կամքով մի գավաթ թույն է խմել և մահացել:
Սոկրատեսից գրավոր ժառանգություն չի մնացել, նրա հայացքները փոխանցել են Պլատոնը, Քսենոփոնը և ուրիշներ:
Ավանդության համաձայն՝ Սոկրատեսը երիտասարդ տարիքում տպավորվել է Դելփյան տաճարին փորագրված հույն իմաստուն Քիլոնին վերագրվող «Ճանաչիր ինքդ քեզ» («Ծանիր զքեզ») ասույթից, այն ընդունել է որպես մարդու էության, բնույթի, նրա կյանքի իմաստի ու նպատակի ճանաչման կոչ, որպես փիլիսոփայական խորհրդածությունների ելակետ:
Ըստ Սոկրատեսի՝ փիլիսոփայության խնդիրը մարդկային կեցության ու մտածողության բանական սկզբունքների ու չափանիշների բացահայտումն է, որոնք պետք է փնտրել մարդկային բանականության և ոչ բնության մեջ: Նրա կարծիքով՝ բնափիլիսոփայության մեջ առկա տարբեր, իրար հակադիր տեսությունների առաջացման պատճառն այն է, որ բնափիլիսոփաները քաջատեղյակ չեն գիտությանը: Բնության գաղտնիքները կարող է ճանաչել միայն կատարյալ իմաստնությամբ օժտված էակը՝ Աստված: Իսկ մարդը կարող է ճանաչել միայն իր բնության և մտածողության օրենքները:
Սոկրատեսի համոզմամբ՝ ճանաչել առարկան՝ նշանակում է սահմանել այն: Հասկացությունների ձևավորման ընթացքը պարզաբանել է սուբյեկտիվ դիալեկտիկայի (հեգնանք, մաևտիկա և ինդուկցիա) տարրերով: 
Հեգնանքը սոկրատեսյան բանավեճի ու զրույցի վարման հիմնական բաղադրիչն է: «Ես գիտեմ, որ ոչինչ չգիտեմ» սկզբունքը, որով առաջնորդվել է փիլիսոփան, նրանց դեմ է, ովքեր չգիտեն, որ չգիտեն, բայց վիճում են: Սոկրատեսյան զրույցի նպատակը զրուցակցի անգիտությունը ցույց տալը չէ, այլ ճշմարտությունը վերհանելը: Այդ պատճառով էլ Սոկրատեսն իր արվեստն անվանել է մաևտիկա՝ մանկաբարձական արվեստ, որն օգնում է ճշմարտության (ինչպես նորածին մանկան) լույս աշխարհ գալուն:
Առարկայի տարբեր բնութագրերն ընդհանրացնելու համար Սոկրատեսը  կիրառել է ինդուկցիայի մեթոդը: Բարոյականությունը կապել է բանականությանը, իսկ առաքինությունը նույնացրել գիտելիքի հետ: Ըստ Սոկրատեսի` ճշմարիտ բարոյականությունը գիտելիք է. օգնում է հասկանալու, թե ինչ են բարիքն ու օգտակարը մարդու համար, և ինչպես հասնել երջանկության ու երանության: Բարոյական է այն մարդը, որ բարիք է գործում գիտակցաբար:
Սոկրատեսը ձգտել է բացարձակ, ոչ պայմանական բարիքի, ուստի քննադատել է նրանց, ովքեր սահմանափակվել են մասնավոր բարիքի ձեռքբերմամբ:
Սոկրատեսի հայացքները, կյանքը և մահը մշակույթի պատմության կարևոր դրվագներից են և դարձել են փիլիսոփայության հավերժական թեմա:
Просмотров: 435 | Добавил: Erik | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: