Ֆրանսիացի դերասանուհի Սառա Բեռնարի արվեստն առանձնացել է գեղարվեստական բարձր ճաշակով և հատկապես կատարյալ տեխնիկայով: Նա առաջին դերասանուհիներից էր, որ անձնավորել է Համլետի դերը:
Սառա (իսկական անունը՝ Հանրիետ Ռոզին) Բեռնարը 1862 թ-ին ավարտել է Փարիզի կոնսերվատորիայի դրամատիկական դասարանը: Եղել է «Կոմեդի Ֆրանսեզ», «Ժիմնազ», «Պորտ-Սեն-Մարտեն» «Օդեոն» թատրոնների դերասանուհի, 1893 թ-ին՝ «Ռենեսանս» թատրոնի տնօրենը, 1898 թ-ին վարձել է Շատլեն հրապարակի թատրոնը, որը կոչվել է «Սառա Բեռնարի թատրոն»: Օժտված լինելով քնարական խառնվածքով, «ոսկի ձայնով», արտասանության մաքրությամբ, խոսուն պլաստիկայով՝ ստեղծել է դրամատիկական հզոր կերպարներ` Դոննա Սոլ (Վիկտոր Հյուգոյի «Էռնանի»), Թեոդորա (Վիկտորիեն Սարդուի «Թեոդորա»), Արծվիկ (Էդմոն Ռոստանի «Արծվիկ»), Համլետ (Վիլյամ Շեքսպիրի «Համլետ»), Լորենցաչչո (Ալֆրեդ դը Մյուսեի «Լորենցաչչո») և այլն: Բեռնարը Մարգարիտ Գոթիեի (Ալեքսանդր Դյումա-որդու «Կամելիազարդ տիկինը») լավագույն դերակատարներից էր և խաղացել է մինչև իր բեմական կյանքի վերջը: 1880-ական թվականներին Բեռնարը հյուրախաղերով հանդես է եկել Եվրոպայի և Ամերիկայի բազմաթիվ երկրներում: 1922 թ-ին նա թողել է բեմական գործունեությունը: Հայ դերասաններից Արմեն Արմենյանը Փարիզում մի թատերաշրջան աշխատել է Բեռնարի թատրոնում, իսկ Մաքս Մաքսուտյանը «Անգլիայի թագուհին» ֆիլմում եղել է նրա խաղընկերը: Վահրամ Փափազյանն իր «Հետադարձ հայացք» գրքում բազմաթիվ տողեր է նվիրել Սառա Բեռնարին` բարձր գնահատելով նրա արվեստը:
|